El passat 5 d’octubre es van celebrar les I Jornades “El nen tutelat a l’escola” a l’Escola Els Alocs de Vilassar de Mar.
L’objectiu general d’aquestes jornades era poder fer un treball interdisciplinari entre tots els agents que, tant directa com indirectament, intervenen en tot el procés educatiu formal dels infants i, més concretament, amb els nens i nenes que estan en centres d’acollida, CRAE , UCAE i/o famílies acollidores.
Ara, el Toni Rubio, membre Col·lectiu Professional d'Infància i Adolescència del CEESC ens fa arribar les conclusions de les jornades.
Tal i com ell mateix ens diu a la presentació de les conclusions, una seixantena de professionals van buscar fórmules per poder acompanyar als infants en el difícil viatge de reconstrucció de la seva vida, de la manera més professional i, per tant, més coordinada i participativa possible.
Aquestes jornades també van servit per reafirmar la importància de proposar la flexibilitat per damunt de lo rígid, la coherència per sobre de la imposició i la necessitat de que l’escola sigui suficientment constructiva com per facilitar, acompanyar i integrar d’una manera molt més individualitzada.
Us animem a llegir-ne les conclusions.
L’objectiu general d’aquestes jornades era poder fer un treball interdisciplinari entre tots els agents que, tant directa com indirectament, intervenen en tot el procés educatiu formal dels infants i, més concretament, amb els nens i nenes que estan en centres d’acollida, CRAE , UCAE i/o famílies acollidores.
Ara, el Toni Rubio, membre Col·lectiu Professional d'Infància i Adolescència del CEESC ens fa arribar les conclusions de les jornades.
Tal i com ell mateix ens diu a la presentació de les conclusions, una seixantena de professionals van buscar fórmules per poder acompanyar als infants en el difícil viatge de reconstrucció de la seva vida, de la manera més professional i, per tant, més coordinada i participativa possible.
Aquestes jornades també van servit per reafirmar la importància de proposar la flexibilitat per damunt de lo rígid, la coherència per sobre de la imposició i la necessitat de que l’escola sigui suficientment constructiva com per facilitar, acompanyar i integrar d’una manera molt més individualitzada.
Us animem a llegir-ne les conclusions.