Informe de l’AIEJI sobre Educació Social i Menors Estrangers No Acompanyats

A l’Assemblea General de l’AIEJI (Associació Internacional d’Educació Social) celebrada a Luxemburg, l’abril de 2013, es va acordar iniciar un projecte sobre el treball socioeducatiu amb menors estrangers no acompanyats. Des de llavors, s’ha fet una gran feina que, finalment, ha donat els seus fruits en aquest informe que us presentem avui. De moment, només en tenim la versió en anglès que esperem que us sigui d’utilitat.

Per a l’elaboració d’aquest informe, s’ha comptat amb la participació de membres de l’AIEJI de 16 països diferents que han aportat informació sobre la situació en els seus respectius països. A més, s’han entrevistat 11 educadors i educadores socials d'Itàlia, Israel, Espanya i Dinamarca, que treballen amb aquest col·lectiu, així com a 7 menors refugiats d’Itàlia i Dinamarca.

L'informe conté estudis empírics i teòrics que conclouen que 1) el treball socioeducatiu beneficia els menors estrangers no acompanyats sol·licitants d'asil i 2) segons les convencions de l’ONU, tots els països haurien de prioritzar i implementar polítiques que treballessin en aquest sentit.

Us podeu descarregar l'informe des d'aquest enllaç (en anglès).