Gràcies al suport econòmic que suposen els premis de la convocatòria de cooperació anual, el CEESC ha pogut donar un cop de mà als projectes de Pasa la Voz a Cusco, Comunitària a l’Alt Urgell i Comusitària a Barcelona.
FORTALECIMIENTO DE LOS EDUCADORES/AS COMUNITARIOS/AS EN CUSCO (PERÚ)
És una proposta conduïda per l’entitat Pasa la Voz i educadores i educadors comunitaris de la Red Educativa Regional de Cusco amb el suport d’administracions i d’altres entitats del territori com ara Red Semilla Nueva.Durant quasi aquest darrer any, el projecte ha aconseguit una incidència política destacada a la regió de Cusco, on educadores i educadors han tingut més presència a espais com el Comité del Plan Regional del Niño, Niña y Adolescente, que han enfortit el poder de l'educació comunitària respecte a decisions polítiques sobre Infància i Adolescència preses per les instàncies del Govern Regional i Local.
Per un altre costat, s’ha pogut treballar l’aspecte formatiu i especialitzat a estudiants de Ciències Socials, cap a l’apoderament per tal de poder desenvolupar intervencions socioeducatives al territori.
I, en paral·lel, Pasa la Voz també ha fet el primer gran impuls per a la creació i el funcionament d’un col·lectiu afí d’educadores i educadors a través de més de deu reunions i sumant quasi uns 100 professionals afiliats.
Assaig de Riborquestra |
GENERACIÓ PLAY
És un projecte de Comusitària, intrínsec a l’Associació Riborquestra, una orquestra formada per nenes, nens i les seves famílies veïnes del barri de la Ribera de Barcelona. Amb la música i els instruments com a vehicle, l’objectiu és el d’activar l’apoderament d’aquests adolescents i joves.La temporada 2014/2015 de la Riborquestra ha estat intensa, el gran esforç de la seva direcció, el professorat i les famílies, ha aconseguit generar autèntics Riborlovers (els fans del projecte) i omplir espais com el del Petit Palau de la Música amb el seu concert Periplus, moment culminant de l'any, juntament amb l'orquestra 4Cordes de Mataró.
Concert Periplus al Petit Palau |
COMUNITÀRIA SERVEIS SOCIOEDUCATIUS ITINERANTS
Material de difusió del projecte |
A nivell professional de l'àmbit social, Comunitària ja gairebé es coneix arreu del Pirineus. Aquesta temporada, Gemma Guàrdia, responsable del projecte, l'ha presentat a múltiples espais com als CAP de La Seu d’Urgell, Organyà i Coll de Nargó o als Serveis Socials Bàsics de l’Alt Urgell i del Pallars Sobirà, on aquí es va considerar molt adequat el servei pel tipus de característiques del territori (orografia muntanyosa i falta de professionals específics). En paral·lel, l'ajuda del CEESC també ha servit per difondre el servei a pobles petits a través de díptics i altres materials.
Pel que fa als propis serveis, s'ha desenvolupat a partir de dues línies, dels tallers de memòria a localitats del Pallars Sobirà o els d’atenció domiciliària a l'Alt Urgell, atenent una vintena de persones. A més, Comunitària engegarà al setembre una col·laboració amb el Casal de Gent Gran de Ponts (la Noguera), juntament amb una educadora social de la mateixa localitat, en què es realitzaran tallers per a gent gran per tractar temes de gènere o de maltractaments.
Tallers amb gent gran |
Convocatòria 2015 d’Ajuts a Iniciatives Socials i de Cooperació del CEESC
Recordeu que teniu fins al 30 de juliol per presentar-vos a la Convocatòria 2015!
Els projectes presentats a aquesta convocatòria hauran d’enquadrar-se en les següents tipologies:
Els projectes presentats a aquesta convocatòria hauran d’enquadrar-se en les següents tipologies:
- Projectes de cooperació internacional que es duguin a terme en països empobrits, o projectes nacionals que es duguin a terme amb col·lectius empobrits i que promoguin la professió d’educador social i/o l’associacionisme professional dels educadors i les educadores socials, o que aquests siguin impulsats per educadors/ores socials en els àmbits propis de l’educació social.
- Projectes innovadors que fomentin l'ocupació dels educadors i les educadores socials, a través de noves empreses o entitats d’iniciativa social, durant el primer any d’activitat.