El 4 i 5 de juliol el CCCB presenta dues noves unitats didàctiques de la maleta pedagògica d’Univers Internet.
Univers Internet és un projecte que proposa una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita que aquest fenomen està provocant en la història humana.
D’una banda al blog del CCCB LAB es publiquen periòdicament reflexions que permeten analitzar, amb una mirada global, el fenomen d’Internet.
Us recomanem les dues últimes:
Qui va salvar la xarxa?
Ens estem ofegant en visions distòpiques d’Internet plenes d’atacs a la privacitat, la lliure expressió i la seguretat personal que eren impensables fa només una dècada. Algun dia, farem la vista enrere i ens preguntarem: qui va salvar la xarxa? I recordarem que va caldre una combinació d’educadors brillants, hackers i innovadors, activistes globals i legisladors impetuosos per a protegir una de les creacions humanes més importants i prometedores de tots els temps.
Llibertat i privacitat a la web
La circulació de dades massives ens afecta diàriament. Les dades personals són material sensible, informació i poder que rutinàriament les companyies electròniques extreuen de l’entorn digital de manera il·lícita. Tal com demostren milers d’activistes a la web, la recollida de metadades és una estratègia de vigilància massiva global que arriba fins i tot a l’estratègia dels mateixos governs. Davant d’aquest panorama, Internet ha deixat de ser l’espai d’anonimat i llibertat dels inicis, per convertir-se en un camp monitorat d’extrema vigilància. El tràfic de dades posa els usuaris en cautela, subratlla la necessitat de defensar la privacitat com a valor social que garanteixi els nostres drets i llibertats a la xarxa.
I de l’altra, trobem un recurs educatiu gratuït, la maleta pedagògica, que està formada per diferents unitats didàctiques que permeten traslladar a l’aula totes aquestes reflexions. La maleta està pensada per oferir una visió global d’Internet, però cadascuna de les unitats didàctiques pot ser realitzada de forma autònoma. Des del CEESC ens podem imaginar també moltes maneres d’utilitzar-la, sigui dins o fora de l’aula.
A la jornada de la setmana vinent es presentaran i es posaran en pràctica dues unitats didàctiques noves: l’una sobre privacitat en l’entorn digital i l’altra sobre les possibilitats del futur d’Internet. Els tallers es complementaran amb xerrades i debats amb experts sobre aquestes qüestions.
Si teniu ganes de reflexionar, debatre, ampliar i compartir coneixements sobre el futur d'aquesta gran xarxa global no us podeu perdre:
Jornada PER A DOCENTS // Els dilemes de la privacitat i el futur d’Internet
4 i 5 de juliol, de 9 a 14 h
Inscripcions obertes
seducatiu@cccb.org / T. 933.064.135
Més informació
Univers Internet és un projecte que proposa una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita que aquest fenomen està provocant en la història humana.
D’una banda al blog del CCCB LAB es publiquen periòdicament reflexions que permeten analitzar, amb una mirada global, el fenomen d’Internet.
Us recomanem les dues últimes:
Qui va salvar la xarxa?
Ens estem ofegant en visions distòpiques d’Internet plenes d’atacs a la privacitat, la lliure expressió i la seguretat personal que eren impensables fa només una dècada. Algun dia, farem la vista enrere i ens preguntarem: qui va salvar la xarxa? I recordarem que va caldre una combinació d’educadors brillants, hackers i innovadors, activistes globals i legisladors impetuosos per a protegir una de les creacions humanes més importants i prometedores de tots els temps.
Llibertat i privacitat a la web
La circulació de dades massives ens afecta diàriament. Les dades personals són material sensible, informació i poder que rutinàriament les companyies electròniques extreuen de l’entorn digital de manera il·lícita. Tal com demostren milers d’activistes a la web, la recollida de metadades és una estratègia de vigilància massiva global que arriba fins i tot a l’estratègia dels mateixos governs. Davant d’aquest panorama, Internet ha deixat de ser l’espai d’anonimat i llibertat dels inicis, per convertir-se en un camp monitorat d’extrema vigilància. El tràfic de dades posa els usuaris en cautela, subratlla la necessitat de defensar la privacitat com a valor social que garanteixi els nostres drets i llibertats a la xarxa.
I de l’altra, trobem un recurs educatiu gratuït, la maleta pedagògica, que està formada per diferents unitats didàctiques que permeten traslladar a l’aula totes aquestes reflexions. La maleta està pensada per oferir una visió global d’Internet, però cadascuna de les unitats didàctiques pot ser realitzada de forma autònoma. Des del CEESC ens podem imaginar també moltes maneres d’utilitzar-la, sigui dins o fora de l’aula.
A la jornada de la setmana vinent es presentaran i es posaran en pràctica dues unitats didàctiques noves: l’una sobre privacitat en l’entorn digital i l’altra sobre les possibilitats del futur d’Internet. Els tallers es complementaran amb xerrades i debats amb experts sobre aquestes qüestions.
Si teniu ganes de reflexionar, debatre, ampliar i compartir coneixements sobre el futur d'aquesta gran xarxa global no us podeu perdre:
Jornada PER A DOCENTS // Els dilemes de la privacitat i el futur d’Internet
4 i 5 de juliol, de 9 a 14 h
Inscripcions obertes
seducatiu@cccb.org / T. 933.064.135
Més informació