Una finestra a la web 2.0 que pretén que l’educació social tingui un lloc al món...

dijous, 7 de juliol de 2016

Què han fet aquest 2016 els projectes guanyadors de la Convocatòria d’Ajuts a Iniciatives Socials i de Cooperació del CEESC del 2015?

A la tercera edició de la tercera convocatòria es va arribar a l’acord de repartir el premi entre 3 projectes: Primer any de recuperació del quiosc des de l’acció sociocomunitària (Sant Boi de Llobregat), Dinamització de la casa d'acollida "La Source du Bonheur" per a infants i joves orfes en risc d'exclusió social a Ziguinchor (Senegal) i Acceso a una educación de calidad para niñas con discapacidad intelectual en el Distrito de Anantapur (Andhra Pradesh, Índia).

Gràcies al suport econòmic que suposen els premis de la convocatòria, els projectes han pogut dur a terme diverses accions i avenços que tot seguit ens expliquen els mateixos responsables.

El Kiosk més comunitari s’activa a Sant Boi de Llobregat

Foto cedida per Circula Cultura
Al març del 2016 l'Associació Circula Cultura va signar la cessió de l'espai del Kiosk, a la plaça de la Generalitat, al barri de Marianao de Sant Boi de Llobregat, per un any, prorrogable a tres anys més. Des de llavors, l’associació, a través del Kiosk, organitza i acull diferents propostes socioculturals.

El passat 4 de juny es va inaugurar oficialment el Kiosk, coincidint amb el primer aniversari de Circula Cultura. Durant aquest any de vida de l’associació ha estat treballant intensament, amb agents, entitats i col·lectius del barri de Marianao, sempre amb la visió comunitària i resultats compartits.

Durant els mesos de juliol, agost i setembre el Kiosk està obert els dimarts i dijous a la tarda de 17:30 a 21h i els dissabtes al matí d’11 a 14h. Dos divendres al vespre s’organitzen cinefòrums i està previst engegar diversos projectes durant la resta de l’any com “Fem memòria”, per recuperar la memòria històrica de la plaça i dels seus habitants; o “No em vinguis amb contes”, un taller de creació col·lectiva de contes sobre l'espai públic.
Foto cedida per Circula Cultura

A més, durant aquest ant Circula Cultura ha fet créixer el seu discurs i esperit col·laborant amb els Graus d'Educació Social i Pedagogia de la Universitat de Barcelona i organitzant les primers i pròpies jornades formatives al març a la facultat d’educació de la Universitat de Barcelona. A la xarxa estan presents amb web pròpia i amb compte i pàgina facebook del projecte Fes Kiosk.

>>Associació Circula Cultura http://circulacultura.cat 




Garantint l’accés a una educació especial a 54 nenes amb discapacitat intel·lectual en el districte d’Anantapur (Índia)

Copyright: Fundación Vicente Ferrer
El projecte, executat per la Fundació Vicente Ferrer, està garantint l’accés a una educació especial de qualitat i rehabilitació i serveis terapèutics a 54 nenes amb discapacitat intel·lectual que tenen entre 9 i 18 anys. Se’ls està oferint estància en aules adaptades a les seves necessitats, residència durant el curs escolar i formació de qualitat per part de personal qualificat educador i de suport, en un dels sis centres d’educació especial i de rehabilitació integradora que la Fundació ha posat en marxa i gestiona en el districte d’Anantapur.

Per tal d’augmentar l’autonomia de les nenes amb discapacitat, cada matí realitzen les activitats de la vida diària com el tenir la seva pròpia cura personal, vestir-se i esmorzar. Es segueix amb la meditació i es fan classes adaptades a les seves capacitats. Després de dinar es continuen fent classes i per la tarda juguen, fan rehabilitació física aquelles que ho necessiten, sopen, fan activitats d’higiene personal i van a dormir.

Durant el curs escolar, les nenes viuen 3 setmanes al centre d’educació especial i una setmana a casa seva amb les seves famílies. Aquesta fórmula és una part important de la rehabilitació basada en la integració en la família i la comunitat, en la que els pares són un element clau. Els familiars estan rebent indicacions dels educadors del centre i formació relativa per saber com gestionar les activitats de la vida diària amb les seves filles (higiene, alimentació, etc.). La formació acadèmica es basa en l’aprenentatge a través del joc de totes les coses útils per a la seva vida diària i es potencien les habilitats que destaquen en cada nena.

>>Fundació Vicente Ferrer http://www.fundacionvicenteferrer.org/

Nou habitatge, més estabilitat i millors notes a la “La Source du Bonheur”, casa d'acollida per a infants i joves orfes i en risc d'exclusió social a Ziguinchor (Senegal)

Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro
Fa un any es va començar a construir una nova casa pels nens i nenes de La Source du Bonheur. En paral·lel a la gran obra, a l’orfenat, la vida segueix igual i el dia a dia frenètic no s’atura. Els més grans són els que es lleven més d’hora, arreglen i endrecen el llit i l’habitació. Després, aquests  desperten als més petits i ajuden a canviar-se i preparar-se per a l’escola. Quan estan tots preparats, agafen l’esmorzar que s’emporten a l’escola. A l’escola s’hi estan de 9 a 13 h. Retornen a casa al migdia per dinar, ajuden a servir i preparar el que calgui, i després de dinar recullen i freguen el que s’ha embrutat. Els més petits es queden fent la migdiada i els més grans tornen a l’escola fins a mitja tarda. Quan els petits ja s’han despertat, tenen temps de jugar i divertir-se fins al moment del sopar. Després els més grans es posen a fer els deures i els més petits normalment ja van a dormir, per recuperar forces pel dia següent.

Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro
Aquests dos trimestres, les avaluacions han estat molt positives pel conjunt del grup. Gairebé tots, han millorat en les seves notes i les matemàtiques encara continuen sent per a la majoria d’ells, l’assignatura que més els costa. L’encarregada de la casa d’acollida i educadora, Clementine Diedhou, està molt satisfeta amb l’evolució dels estudis i l’aprenentatge de tots. Hi ha hagut una millora destacable en les matemàtiques i també en la llengua francesa. L’ajuda econòmica que han rebut els ha permès poder dedicar més temps a l’educació dels nens i nenes de la casa d’acollida.
 
Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro

També s’ha incorporat a un professor de repàs, que els visita cada dimecres, dissabte i diumenge pel matí un parell d’hores. És dedica individualment a cada nen i nena en les assignatures que els resulten més complicades i reforcen la resta.

>>Fundación Babel Punto de Encuentro https://babelpuntodeencuentro.wordpress.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada