A la tercera edició de la tercera convocatòria es va arribar a l’
acord de repartir el premi entre 3 projectes:
Primer any de recuperació del quiosc des de l’acció sociocomunitària (Sant Boi de Llobregat),
Dinamització de la casa d'acollida "La Source du Bonheur" per a infants i joves orfes en risc d'exclusió social a Ziguinchor (Senegal) i
Acceso a una educación de calidad para niñas con discapacidad intelectual en el Distrito de Anantapur (Andhra Pradesh, Índia).
Gràcies al suport econòmic que suposen els premis de la convocatòria, els projectes han pogut dur a terme diverses accions i avenços que tot seguit ens expliquen els mateixos responsables.
El Kiosk més comunitari s’activa a Sant Boi de Llobregat
|
Foto cedida per Circula Cultura |
Al març del 2016 l'
Associació Circula Cultura va signar la cessió de l'espai del
Kiosk,
a la plaça de la Generalitat, al barri de Marianao de Sant Boi de
Llobregat, per un any, prorrogable a tres anys més. Des de llavors,
l’associació,
a través del Kiosk, organitza i acull diferents propostes socioculturals.
El passat 4 de juny es va inaugurar oficialment el Kiosk, coincidint amb
el primer aniversari de Circula Cultura. Durant aquest any de vida de
l’associació ha estat
treballant intensament, amb agents, entitats i
col·lectius del barri de Marianao, sempre amb la visió comunitària i
resultats compartits.
Durant els mesos de juliol, agost i setembre el Kiosk està obert els
dimarts i dijous a la tarda de 17:30 a 21h i els dissabtes al matí d’11 a
14h. Dos divendres al vespre s’organitzen cinefòrums i està previst
engegar diversos projectes durant la resta de l’any com “
Fem memòria”, per recuperar la memòria històrica de la plaça i dels seus habitants; o “
No em vinguis amb contes”, un taller de creació col·lectiva de contes sobre l'espai públic.
|
Foto cedida per Circula Cultura |
A més, durant aquest ant Circula Cultura ha fet créixer el seu discurs i esperit
col·laborant amb els Graus d'Educació Social i Pedagogia de la Universitat de Barcelona i organitzant les primers i pròpies jornades formatives al març
a la facultat d’educació de la Universitat de Barcelona. A la xarxa estan presents amb web pròpia i amb compte i pàgina facebook del projecte
Fes Kiosk.
>>Associació Circula Cultura http://circulacultura.cat
Garantint l’accés a una educació especial a 54 nenes amb discapacitat intel·lectual en el districte d’Anantapur (Índia)
|
Copyright: Fundación
Vicente Ferrer |
El projecte, executat per la
Fundació Vicente Ferrer, està garantint l’
accés a una educació especial de qualitat i rehabilitació i serveis terapèutics a 54 nenes amb discapacitat intel·lectual que tenen entre 9 i 18 anys. Se’ls està oferint estància en aules adaptades a les seves necessitats, residència durant el curs escolar i formació de qualitat per part de personal qualificat educador i de suport, en un dels sis centres d’educació especial i de rehabilitació integradora que la Fundació ha posat en marxa i gestiona en el districte d’Anantapur.
Per tal d’augmentar l’autonomia de les nenes amb discapacitat, cada matí realitzen les activitats de la vida diària com el tenir la seva pròpia cura personal, vestir-se i esmorzar. Es segueix amb la meditació i es fan classes adaptades a les seves capacitats. Després de dinar es continuen fent classes i per la tarda juguen, fan rehabilitació física aquelles que ho necessiten, sopen, fan activitats d’higiene personal i van a dormir.
Durant el curs escolar, les nenes viuen 3 setmanes al centre d’educació especial i una setmana a casa seva amb les seves famílies. Aquesta fórmula és una
part important de la rehabilitació basada en la integració en la família i la comunitat, en la que els pares són un element clau. Els familiars estan rebent indicacions dels educadors del centre i formació relativa per saber com gestionar les activitats de la vida diària amb les seves filles (higiene, alimentació, etc.). La formació acadèmica es basa en l’aprenentatge a través del joc de totes les coses útils per a la seva vida diària i es potencien les habilitats que destaquen en cada nena.
>>
Fundació Vicente Ferrer http://www.fundacionvicenteferrer.org/
Nou habitatge, més estabilitat i millors notes a la “La Source du Bonheur”, casa d'acollida per a infants i joves orfes i en risc d'exclusió social a Ziguinchor (Senegal)
|
Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro |
Fa un any es va començar a construir una
nova casa pels nens i nenes de La Source du Bonheur. En
paral·lel a la gran obra, a l’orfenat, la vida segueix igual i el dia a
dia frenètic no s’atura. Els més grans són els que es lleven més
d’hora, arreglen i endrecen el llit i l’habitació. Després, aquests
desperten als més petits i ajuden a canviar-se i preparar-se per a
l’escola. Quan estan tots preparats, agafen l’esmorzar que s’emporten a
l’escola. A l’escola s’hi estan de 9 a 13 h. Retornen a casa al migdia
per dinar, ajuden a servir i preparar el que calgui, i després de dinar
recullen i freguen el que s’ha embrutat. Els més petits es queden fent
la migdiada i els més grans tornen a l’escola fins a mitja tarda. Quan
els petits ja s’han despertat, tenen temps de jugar i divertir-se fins
al moment del sopar. Després els més grans es posen a fer els deures i
els més petits normalment ja van a dormir, per recuperar forces pel dia
següent.
|
Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro |
Aquests dos trimestres,
les avaluacions han estat molt positives pel conjunt del grup. Gairebé tots,
han millorat en les seves notes i
les matemàtiques encara continuen sent per a la majoria d’ells,
l’assignatura que més els costa. L’encarregada de la casa d’acollida i
educadora, Clementine Diedhou, està molt satisfeta amb l’evolució dels
estudis i l’aprenentatge de tots.
Hi ha hagut una millora destacable en les matemàtiques i també en la llengua francesa. L’ajuda econòmica que han rebut els
ha permès poder dedicar més temps a l’educació dels nens i nenes de la casa d’acollida.
|
Foto cedida per Fundación Babel Punto de Encuentro |
També
s’ha incorporat a un professor de repàs, que els visita cada dimecres, dissabte i diumenge pel matí un parell d’hores. És dedica individualment a cada nen i nena en les assignatures que els resulten més complicades i reforcen la resta.
>>Fundación Babel Punto de Encuentro https://babelpuntodeencuentro.wordpress.com