Avui us presentem la 8ena edició del “Carnaval de blogs” del Dia Internacional de l’Educació Social, #DiaES.
Aquest any, en el #DiaES, les activitats estaven lligades a buscar respostes i reflexionar sobre el present i el futur de l’Educació Social, després de l’aparició de la Covid-19.
Serà aquesta crisi un punt d’inflexió per a la disciplina i per a la professió després dels seus primers 25 anys d'història?
Vam demanar que els bloguers i blogueres de l’educació social ens mostressin la seva reflexió a l’entorn dels moments viscuts i que estem vivint professionalment: aquesta crisi ha fet més evident que l’Educació Social és essencial? Per què? Ho és tota? L’Educació Social és revaloritzarà després de tot això… o no?
Com veureu es repeteixen idees, però cada una de les 12 veus aporta reflexionsdes del seu àmbit i la seva experiència. Us en recomanem la lectura i, també ens agradaria que seguís el debat a través dels comentaris.
Des d’aquí, no podem més que agrair a totes i tots els que hi heu participat. Gràcies!
//cast//
Hoy os presentamos la 8ª edición del "Carnaval de blogs" del Día Internacional de la Educación Social, #DiaES.
Este año, en el #DiaES, las actividades estaban relacionadas con buscar respuestas y reflexionar sobre el presente y el futuro de la Educación Social, tras la aparición de la Covidien-19.
Será esta crisis un punto de inflexión para la disciplina y para la profesión después de sus primeros 25 años de historia?
Pedimos que los blogueros y blogueras de la educación social nos mostraran su reflexión en torno a los momentos vividos y que estamos viviendo profesionalmente: esta crisis ha hecho más evidente que la Educación Social es esencial? ¿Por qué? Lo es toda? La Educación Social es revalorizará después de todo esto ... o no?
Como veréis se repiten ideas, pero cada una de las 12 voces aporta reflexionsdes de su ámbito y su experiencia. Os recomendamos la lectura y, también nos gustaría que siguiera el debate a través de los comentarios.
Desde aquí, no podemos más que agradecer a todas y todos los que habéis participado. Gracias!
- Alberto Apellaniz (@EdusoAlberto) Paranoias de una educadora y un educador social en Asturias
¡Eduso, todos somos contingentes, pero tú eres esencial!
Remarca una idea que es repeteix molt en aquest carnaval ,hem de treballar més en la visibilització de l'#educaciósocial "La sociedad, y las instituciones públicas deben darse cuenta de que somos esenciales". - António Alcántara (@Antalcantara) Educació transformadora
L’educació social, l’essencialitat i les desigualtats
Comparteix la seva preocupació per com s’accentuaran les desigualtats socials que ja estem patint i el paper de la professió "Hem d’empènyer encara més per activar polítiques empoderadores".
- David Vázquez (@LoPetitComite) participant al Blog del CEESC
L’educació social visibilitzada
"La #COVID19 també ha posat llum a la crua realitat que vivim dins el sector, de la mateixa manera que ha evidenciat la necessitat del professional de l’atenció socioeducativa".
- Douglas Antonio Varela Rodriguez (@DouglasCayac) Adolescencia y transición
La educación social es esencial.
Destaca "la gran capacitat de resistència que des de l'Educació Social en els diferents àmbits, hem hagut de suportar en aquests moments".
- Irene Beltrán. Educadora Social- Aquí y ahora /Aquí i ara
Com una pel·lícula en construcció/ Como una película en construcción
Un text ple de reflexions i preguntes que ens fan seguir construint. "Estem tots en una pel·lícula que està per construir. Què ens frena?" - Jesús Vilar (@Fundperetarres) participant a: El bloc de la Fundació Pere Tarrés
Educació social: una professió essencial que requereix ser visibilitzada
"Ara cal consolidar i fer visible tot allò que l’#EducacióSocial aporta a la societat. Per fer-ho és imprescindible la implicació i la col·laboració activa de les noves generacions de professionals"
- Juan F. Berenguer Martínez (@Trabaconjovenes) Trabajar con jóvenes
La Educación Social es esencial. Educación Social en tiempo de mascarillas.
Ens avisa "me temo que es de todo menos alegre" i ens relata el per què creu que "no le vendría mal a la Educación Social celebrarlo (el #DiaES) de vez en cuando con un buen puñetazo en la mesa". - María Burillo (@edusamotiva) Edusa Motiva
La Educación Social es esencial
"Considero que a nivel profesional, vivir esta situación de pandemia nos ha hecho valorar más nuestras aportaciones y creer más fielmente en cada pequeño progreso que vamos tejiendo y cosechando."
- Mireia Palenzuela (@ReflexionEduso i @mire_palenzuela) Reflexiones
La Educación Social es ESENCIAL. Ens comparteix un text reivindicatiu "Es un día para alzar la voz y decir basta a la invisibilización, a la precariedad y al intrusismo". - Oscar Barril Andres (@dariusbruna)
L'educació social és essencial
Ens parla de què ha representat per a ell el repte de portar el tacte socioeducatiu a una trucada telefònica, una videotrucada o una entrevista a 2m. de distància i amb mascareta. - Pablo García (@elcasopablo) El Caso Pablo.
La educación social es necesaria.
Ens desglossa les funcions que apareixen als "Documents professionalitzadors" del CGCEES i les compara amb el panorama actual per deixar clara la seva postura: l'#educaciósocial és essencial. - Rafael Dávila López (@rafadavilo) #EducarParaTransformar
Querido diario…
Ens llança una pregunta… "¿Y si hubiera educadores/as sociales en TODOS los centros educativos?" Una reivindicació per la que treballem des de fa anys i que tu has descrit d'una manera molt eloqüent. - Raquel Nadal (@EducadoraF) Educadora en familias
Educación Social en tiempos de COVID-19
Ens apropa a la intervenció familiar a #serveissocials "nos hemos visto obligados a reinventar nuestra intervención para no dejar de lado a ninguna de las personas usuarias que atendemos día a día".
El Carnaval de Blogs va néixer fa 7 anys:
- Edició 2013: "No deixaria mai de ser educador/a social perquè...", 17 blogs.
- Edició 2014: "L’Educador/a social neix o es fa?", 25 blogs.
- Edició 2015: “L’educació social a l’esfera pública. El reconeixement social de la professió”, 21 blogs.
- Edició 2016: “L’educació social com a garant dels drets de la ciutadania”. 24 blogs.
- Edició 2017: “Els reptes de l’educació social en temps de la globalització” 19 blogs.
- Edició 2018: “Com ser educador/a social i no morir en l’intent?” 13 blogs.
- Edició 2019: “La nostra energia és la nostra força”. 14 blogs.